Hakukoneoptimointi parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakutuloksissa.

Alkukartoitus

Alkukartoituksessa selvitetään nettinäkyvyyden nykytilanne ja toimitetaan alkuraportti asiakkaalle.

Hakusanatutkimus

Hakusanatutkimuksessa tutkitaan hakusanat, joilla saadaan tehokkaasti näkyvyyttä hakukoneissa ja mainostuksessa.

Tekninen Optimointi

Optimoidaan nettisivusto teknisesti, jotta käyttäjäkokemus paranee niin vierailijoille kuin hakukoneillekin.

Sisällöntuotanto

Tuotetaan verkkosivuille sisältöä, kuten tekstiä, kuvia ja videoita.

Sisällön Optimointi

Optimoidaan verkkosivustojen sisältö oikeaoppisesti.

Raportointi

Toimitetaan loppuraportti sekä ehdotus jatkotoimenpiteistä asiakkaalle.

Hakukoneoptimointi

LAATUTAKUU

Asiantuntemus on tärkeää hakukoneoptimoinnissa. Tästä syystä voimme tarjota työllemme laatutakuun, jonka voit tarkistaa alla olevasta linkistä. Autamme hakukoneita löytämään verkkosivustonne kaikilla päätelaitteilla. Parannamme tilaajan verkkosivuston kokonaisvaltaisesti, jonka tavoitteena on nostaa tilaajan sivusto hakutulosten kärkeen.

Konversio-Optimointi

Konversio-optimointi on menetelmä, joka tehostaa nettisivujen tuottavuutta nostamalla prosenttiosuutta, jolla vierailijat konvertoidaan asiakkaiksi tai toteuttavat halutun toiminnon verkkosivulla. Tutustu konversio-optimointipalveluumme ja mikäli haluat keskustella lisää.

Web-Analytiikka

Web-analytiikka on tapa, jota hyödyntämällä kerätään, analysoidaan ja raportoidaan tietoja verkkosivukävijöistä sekä todetaan toimiiko nettisivut sille asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Web-analytiikkapalveluilla arvioidaan ja parannetaan verkkopalveluiden tehokkuutta.

Hakukonemarkkinointi

Hakukonemarkkinointi unohtuu usein valitettavan monelta ihmiseltä kokonaan. Uusien nettisivujen rakentaminen on hyvä alku, mutta älä unohda markkinointia, jotta saat nettinäkyvyyttä! Anna meidän hoitaa hakukonemarkkinointisi ammattimaisesti ja nykyaikaisesti.

Hakukoneoptimointi on suositeltavaa jokaiselle sivustolle! Anna meidän auttaa ->

SEO

Hakukoneoptimointia askel askeleelta

Haluatko oppia hakukoneoptimointia? Tällä sivulla tarkastelemme tarkasti eri tekniikoita, joiden avulla voit päättää, vaarantaako nykyisin käyttämäsi menetelmä yrityksesi verkkosivuston. Sitten tarkastelemme parhaita tekniikoita, jotka mielestämme vaikuttavat myönteisesti sivustosi sijoitukseen hakutuloksissa vaarantamatta sivustosi.

Nettinäkyvyyden parantaminen

Mitä on hakukoneoptimointi?

Mitä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan?

Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa "search engine optimization", ja siinä kuvataan verkkosivustojen sijoituksen logiikkaa, kun suoritat haun tietyllä hakukoneella. Lyhyesti sanottuna hakukoneoptimointi voidaan määritellä digitaaliseksi markkinointistrategiaksi, joka auttaa lisäämään verkkosivustoosi suuntautuvan liikenteen määrää ja laatua.

SEO:n optimointiosa sisältää joukon vaiheita, joita voit tehdä nostaaksesi sivustosi sijaintia hakukoneissa korkeammalle ja saada siten ilmaista orgaanista liikennettä. Huomaa, että sanoin vaiheita mikä tarkoittaa, että niin kauan kuin teet jokaisen vaiheen (ja olet kärsivällinen), saavutat hyviä tuloksia.

Vaikka se saattaa tuntua aluksi tylsältä ja hitaalta, optimointi on olla todella tehokasta ja suositeltava toteuttaa.

Miten hakukoneoptimointi toimii?

Kun käyttäjä etsii termiä hakukoneessa, hänen esittämänsä tulokset ovat joukko verkkosivustoja, jotka liittyvät kyselyyn ja verkkosivustoihin, joilla on vahva ja luotettava verkkotunnus.

Esimerkiksi, kun etsit hakusanalla "mainostoimisto" huipputulokset ovat ne, jotka käyttävät parhaita SEO-käytäntöjä hakukoneiden silmissä. Tämä johtuu lähinnä siitä, että hakukoneet käyttävät kehittyneitä indeksoijia, jotka keräävät tiedot jokaiselle verkkosivustolle ja keräävät jokaisen sisällön, jonka ne voivat löytää Internetistä.

Se luo indeksin jokaiselle verkkosivustolle jota verrataan algoritmiin, jonka hakukoneet on rakentanut parhaan käytännön mukaisesti.

Lataa & lue Googlen ilmainen SEO opas alta:

Hakukoneoptimoinnin aloitusopas

Onko olemassa muita vaihtoehtoja hakukoneoptimoinnille?

Ottaen huomioon, että SEO:n pääasiallisena tarkoituksena on ohjata liikennettä sivustoosi saat myös lisää liikennettä mainosten avulla (kuten Google Adwords, Facebook-, Instagram ja Linkedin -mainokset).

Optimoi verkkosivustosi

Hakukoneoptimoinnin hyödyt

Useimmiten Internetin käyttäjät klikkaavat vain hakukoneiden ensimmäisiä hakutuloksia, TOP 3 orgaaniset hakutulokset kerää yhteensä 61% kaikista klikkauksista. Joten jos sivusto on listattu hakukoneen tulosten ensimmäiselle sivu, se saa enemmän klikkauksia ja liikennettä.

SEO auttaa varmistamaan, että verkkosivusto on helposti hakukoneiden saatavilla ja parantaa hakukoneiden mahdollisuuksia löytää sivustosi.

Parempi näkyvyys hakutuloksissa merkitsee enemmän tulevia orgaanisia vierailijoita, mikä entisestään johtaa paljon korkeampiin sijoituksiin.

Paras tapa ymmärtää hakukoneoptimointia nykyään on pilkkoa sen merkitys. Tätä se siis on:

Hakukoneoptimointiprosessi

SEO:n ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää kaikille markkinointitoiminnoillesi, koska tällä tavalla voit ohjata liikennettä sivustoosi ja luoda tuloksia ja konversioita. Sinun ei tarvitse vain kirjoittaa pelkästään hakukoneiden haluamaa sisältöä, vaan myös sisältöä, joka kiinnostaa yleisöä.

Parhaiden käytäntöjen tunteminen sisällön ja sivuston optimoimiseksi on tärkeää, jos aiot kilpailla liikenteestä. Asiantuntijat, jotka osaavat optimoida sivustoja oikein ovat erittäin haluttuja, koska heidän tuottama hyöty on suuri.

Optimoinnin suoma hyöty on varsin hämmästyttävää. SEO kehittyvää jatkuvasti ja se edellyttää jatkuvaa opiskelua algoritmimuutoksista, testausta ja paljon muuta.

KRITEERIT

Mitkä tekijät vaikuttavat hakukoneoptimointiin?

Kun haluat oppia lisää ja janoat todellisia sijoitustekniikoita joilla parannetaan verkkosivustosi sijoitusta on olemassa joukko sisäisiä ja ulkopuolisia tekijöitä, joita Google ja muut hakukoneet suosivat hakusijoituksissaan. Vaikka kaiken kaikkiaan on olemassa yli 200 tekijää, jotka vaikuttavat sivustosi sijoitukseen hyvä uutinen on se, että kuka tahansa voi parantaa verkkosivustoa yksinkertaisesti keskittymällä tärkeimpiin tekijöihin.

Verkkotunnuksen luotettavuus

Verkkotunnuksen luotettavuus "Domain Authority" (DA) on metriikka, joka osoittaa kuinka paljon luottamusta verkkotunnuksesi on rakentanut ajan myötä. Mitä tunnetumpi verkkotunnuksesi on sitä parempi. Samoin mitä vanhempi verkkotunnuksesi on sitä luotettavampi se on. Toinen tärkeä tekijä on verkkotunnuksen merkitys tärkeimpien avainsanojen suhteen. Esimerkiksi markkinointi.com sijoittuu todennäköisemmin paremmin kuin pimpelipompeli.com, kun markkinointi liittyy niihin liittyviin kyselyihin. Lopuksi vuosikymmenien kokemus on osoittanut, että lyhyemmät verkkotunnukset yleensä voittavat pidemmät verkkotunnukset.

Hakusanat

Optimointi alkaa aina oikeiden hakusanojen valinnasta (tähän voit käyttää esim. Google-avainsanojen suunnittelijaa).
Strategiamme alkaa yleensä valitsemalla keskipitkän ja matalan kilpailun hakusanat ja sitten hitaasti lisäämme kilpailukykyisempiä hakutermejä. Jos olet tosissasi sinun pitäisi ehdottomasti sisällyttää LSI-hakusanat (avainsanat, jotka ovat hakusanojen synonyymejä). Esimerkiksi sivusto, joka tarjoaa "nettisivujen suunnittelua" voi sisältää myös termejä "verkkosivujen toteutus", "kotisivujen koodaus" ja niin edelleen. Muista myös sisällyttää hakusanat otsikoihin ja alaotsikoihin viimeistelläksesi sivun optimoinnin.

Osuvuus ja asiayhteys

Hakukoneet ovat älykkäämpiä kuin koskaan ennen. Ne tunnistavat eron asiaankuuluvan sivun ja kopioidun välillä. Ne voivat myös erottaa mistä sivuston sisältö kertoo. Suosittelemme, että keskityt tiettyyn aiheeseen etkä yritä rakentaa kaiken tietävää sivustoa. Meille tämä aihe on markkinointi ja mainonta.

Saapuvien ja lähtevien linkkien laatu

Mitä asiaankuuluvampia linkkejä sivustoosi linkittyy ja siitä lähtee sitä suurempi on hyöty. Sama pätee huonolaatuisiin saapuviin linkkeihin, mitä asiaankuulumattomimpia saapuvat linkit ovat sitä suurempi vahinko linkeistä on.

Sivuston nopeus

Hakukoneet palkitsevat tai rankaisevat siitä, kuinka nopeasti sivustosi latautuu. Voit nopeuttaa sivustoasi erilaisilla teknisillä toimenpiteillä, käyttämällä välimuistia sisältäviä laajennuksia tai käyttää CDN:a (content delivery network) lataamaan sisältöä nopeammin.

Toimiva ja responsiivinen ulkoasu

Nykyään parhaiten menestyneet sivustot ovat niitä, jotka ovat toimivia ja skaalautuvat kaikenlaisille laitteille. Itse asiassa hakukoneet palkitsevat mobilliystävällisiä verkkosivustoja suhteessa vanhanaikaisiin sivustoihin.

URL-osoitteen rakenne

Mitä yksinkertaisempi URL-osoite on sitä parempi ihmisten ja hakukoneiden on ymmärtää mitä aihetta nettisivusi käsittelee.
Tässä on kaksi esimerkkiä:
a) speciaali.fi/hakukoneoptimointi/
b) speciaali.fi/page/archives/12/17/2018/seo/?p=784
On selvää, että esimerkki A on parempi, koska se kertoo selvästi mitä sivu käsittelee.
Kokemus on vahvistanut, että mitä lyhyempi url sitä parempi. Kannattaa kuitenkin silti varmistaa, että olet sisällyttänyt tärkeimmän hakusanan url-osoitteeseen.

Sisällön määrä

Aina kun kirjoitat sisältöä verkkosivullesi, jonka haluat löytyvän hakukoneista on hyvä keskittyä perusteellisesti vain yhteen aiheeseen. Hakukoneet palkitsevat ahkeruudesta, joten sisällön laatuun ja määrään kannattaa panostaa. Kun tuotat laadukasta sisältöä ja annat lukijoille hienon käyttäjäkokemuksen tutustua aiheeseen perusteellisesti vierailijat käyttävät enemmän aikaa sivustossasi ja tämä puolestaan kertoo hakukoneille, että sisältö on mahtava.

Verkkotunnus
Avainsanat
Asiayhteys
Linkit
Nopeus
Ulkoasu
ULR
Sisältö
HAKUTULOKSET

Tehokkuus & Näkyvyys

Hakukoneiden hakutulokset

Hakukoneiden hakutulosten merkitys ihmisten käyttäytymiseen tiedon haun yhteydessä.

  • Orgaaniset hakutulokset saavat n. 90% klikkauksista.
  • Maksetut mainokset (PPC) saavat n. 10% klikkauksista.
  • Tutkimusten mukaan n. 95% nettiliikenteestä jakaantuu hakutulosten ensimmäisen sivun kesken. Vain 5% jatkaa toiselle sivulle.

Hakukoneoptimointi on tyypillisesti joukko parhaita käytäntöjä, joita sisällöntuottajat ja ylläpitäjät noudattavat saavuttaakseen korkeamman sijoituksen hakutuloksissa. Tällä sivulla selitämme eri sijoitustekijät perusteellisemmin ja tarjoamme myös vinkkejä ja neuvoja niiden toteuttamiseen.

Edistä yrityksesi löydettävyyttä

Olemme Google Street View serfitioitu toimija

Googlen sertifioimana toimijana meillä on ainutlaatuinen asema auttaa kaiken kokoisia yrityksiä kaikkialla Suomessa houkuttelemaan lisää asiakkaita lisäämällä yrityksesi Googlen My Business karttahakemistoon.

Orgaaniset hakutulokset
90%
Maksetut mainokset
10%
Nettiliikenne 1. sivulle
95%

Hakutilastot

Orgaanisten klikkausten tilasto 2019:

1. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 32.5%
2. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 17.6%
3. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 11.4%
4. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 8.1%
5. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 6.1%
6. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 4.4%
7. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 3.5%
8. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 3.1%
9. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 2.6%
10. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 2.4%

Orgaaninen Optimointi

Orgaaninen optimointi on tekniikka, jota käytetään varmistamaan paljon suurempi sijoitus hakukoneiden orgaanisissa tuloksissa (SERPs). Muutamia esimerkkejä orgaanisessa optimoinnissa käytetyistä tekniikoista ovat avainsanojen ja avainsanan analysoinnin käyttö, linkkien hankkiminen, laadukkaan sisällön kirjoittaminen ja linkittäminen muille sivustoille suosion parantamiseksi. Google hallitsee hakukoneiden tilastoja lähes 80%:lla kaikista globaaleista hauista. Yahoo ja Bing saavat noin 9%. Vaikka tekniikat, joista olemme täällä keskustelleet koskevat erityisesti Google näkyvyyttä ne koskevat myös kaikkia muita hakukoneita.

SERP (hakukoneen tulossivut)

Kun opit optimointia huomaat, että verkkosivujen korkeampi sijoitus SERP:ssä on useimpien hakukoneoptimointitoimistojen tärkein tavoite. Kuten aikaisemmin mainitsin SERP on lyhynne hakukoneen tulossivuista, jonka hakukone näyttää kun henkilö etsii tiettyä avainsanaa. Suosituimmat hakukoneet näyttävät tyypillisesti kolmen tyyppisiä listauksia hakutuloksissaan. Listaukset, jotka ihmiset ovat indeksoineet hakukoneen hakemistoon, hakukoneen ohjelman indeksoimat listaukset ja mainokset, jotka maksetaan hakukoneen tuloksiin.

Sivun optimointi

Sivun hakukoneoptimointi on tärkeää paitsi paremman sijoituksen varmistamiseksi hakukoneissa, mutta myös onnistuneen internet markkinointikampanjan varmistamiseksi. Verkkosivustolla on tärkeä rooli kussakin näistä kampanjoista ja jos sitä ei ole optimoitu hakukoneille, joita miljoonat Internet-käyttäjät käyttävät, sinulla on rajalliset mahdollisuudet menestyä.

Verkkosivuston latausnopeus

Jos haluat oppia optimointia ja saada parhaat tulokset on tärkeää, että ymmärrät verkkosivujen latausajan merkityksen. Verkkosivujen latausnopeus on erittäin tärkeää, koska nopeampi latausnopeus tarjoaa paljon parempaa käyttäjäkokemusta ja yhä useammat kävijät haluavat käydä sivustossasi. Siksi on tärkeää, että verkkosivuston omistajat pitävät verkkosivujen latausaikaa mahdollisimman alhaisina. Jopa Google pitää nopeampaa verkkosivujen latausaikaa yhtenä ranking-parametreistaan.

Verkkosivuston ulkopuolinen optimointi

Ulkopuolinen optimointi viittaa tekniikoihin, joita käytetään parantamaan sivuston sijoittumista hakutuloksissa. Jotkut ihmiset yhdistävät sivuston ulkopuolisen optimoinnin linkkien hankkimiseen, mutta se ei ole totta. Verkkosivuston ulkopuolisella optimoinnilla tarkoitetaan erilaisia promootiotekniikoita verkkosivujen suunnittelun ohella parantamaan verkkosivuston sijoitusta hakutuloksissa.

Linkkien hankkiminen

Linkkien hankkiminen on haastavin ja työläin osa hakukoneoptimoinnissa, mutta se on myös kriittisin osa, joka voi varmistaa menestyksen. Linkkien hankkiminen vaatii johdonmukaisia ponnisteluja, luovuutta, aikaa ja rahaa. Kaikki kampanjat ovat erilaisa ja linkkien hankkiminen riippuu sivustostasi ja omasta persoonallisuudestasi.

Sisällön tuottaminen

Sisällön tuottaminen on tärkeä osa sivun optimointia. Jos verkkosivuston sisältöä ei ole optimoitu hakukoneille ja sivustoasi ei löydy hakukoneiden hakutuloksista, asiakkaasi menevät todennäköisesti kilpailijoidesi sivustoille sinun sivustosi sijasta. Sisällön laatu on tärkeää hakukoneoptimointi menestyksen kannalta. Yritä optimoida sisältösi oikein ja olet luonut hyvän pohjan tukemaan kaikkia SEO toimia.

Oikea ja väärä -menetelmä

SEO voidaan tehdä joko oikealla tavalla tai huonolla, huolimattomalla tavalla. Näitä kahta menetelmää voidaan helposti kuvata termeillä "Oikea" ja "Helppo".

Uskomme vahvasti oikeaoppiseen menetelmään (eettinen SEO) ja tiedämme, että sen vaikutukset ovat pitkäkestoisia. Helppo menetelmä voi näyttää joskus nopeita tuloksia, mutta sillä on monia muita pitkän aikavälin tuhoisia seurauksia sivustollesi ja yrityksellesi.

Orgaaninen SEO
SERP
Sivun optimointi
Latausnopeus
Off-Page Optimointi
Linkitys
Sisällön tuottaminen
Oiken vs. Väärin

Miksi sivustosi kannattaa hakukoneoptimoida?

Koska sen avulla yrityksillä on mahdollisuus saada näkyvyyttä internetissä ja mahdolliset asiakkaasi löytävät sivustosi. Esimerkiksi, kun joku etsii "hakukoneoptimointitoimistoa", etkö todennäköisesti valitse toimistoa, joka näkyy Googlessa?

Tämä on hakukoneoptimoinnin ansiota. Se tuottaa sinulle liidejä, joille voit myöhemmin kohdistaa mainoksia tai jopa myydä tuotteita ja palveluita.

Miten voit oppia optimointia?

Voit joko opetella itse optimoimaan verkkosivusi tai ostaa sen asiantuntijoilta. Mitä enemmän aikaa pystyt opetteluun käyttämään, sitä paremmat tulokset sinun pitäisi saavuttaa.

Kuitenkin, kuten kaikki muukin opettelu, SEO vaatii aikaa, joten ole kärsivällinen ja älä lannistu. Vaativilla hakusanoilla kilpailu on niin kovaa, että kestää vuosia saavuttaa eturin paikat hakusijoituksissa.

Tärkeintä on ymmärtää, että SEO ei ole kertaluonteinen työ. Se on jatkuva prosessi, jonka eteen pitää tehdä säännöllisesti työtä. Se voi viedä aikaa, mutta jos olet valmis oppimaan se maksaa varmasti itsensä takaisin pitkällä aikavälillä.

Orgaanisen liikenteen hankkiminen on vain ensimmäinen askel onnistuneen liiketoiminnan rakentamisessa. Voit myös saada paljon liikennettä sosiaalisen median avulla ja rakentamalla uskollisen fanialustan, joka ostaa jatkuvasti ja suosittelee yritystäsi ystävilleen.

Hakukoneoptimointi auttaa asiakkaasi löytämään verkkosivustosi. Jos tarvitset asiantuntijoiden apua olemme käytettävissänne.

Hakukonemarkkinointia yhdessä hakukoneoptimointien kanssa

Molemmilla on hyvät puolensa. Toisaalta optimoiminen on parempi vaihtoehto kuin PPC (pay per click), koska sinun ei tarvitse käyttää rahaa mainoksiin saadaksesi liikennettä sivustoosi.

PPC:n avulla liikenne lakkaa heti, kun lopetat mainosten maksamisen. Optimoinnilla on paljon pidempi vaikutus. Hakukonemarkkinoinnin etuna on se, että jos sinulla on hyvin toimiva myyntisivu, voit helposti kasvattaa myyntiäsi ensimmäisestä päivästä lähtien ilman, että odotat kaikkien SEO-ponnistelujen käynnistämistä kuukausia myöhemmin.

Hakukoneoptimoinnin asiantuntijat

SEO-palvelu

Hakukoneoptimointipalvelut

Olemme serfitioitu palveluntarjoaja

Palveluntarjoaja käyttää hakukoneoptimointia lisäämään verkkosivujen liikennettä varmistamalla aikaisempaa korkeamman sijoituksen hakutuloksissa. Tyypillisesti yritykset palkkaavat palveluntarjoajan parantamaan orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa, jotta he saavat suurempaa näkyvyyttä ja enemmän liikennettä verkkosivustolle.

Palveluntarjoajat käyttävät erityisiä tekniikoita varmistaakseen, että verkkosivusto on helposti hakukoneiden saatavilla ja parantaa sivuston löydettävyyttä sekä sijoitusta hakukoneissa. Useimmat palveluntarjoajat tarjoavat laajan valikoiman vaihtoehtoja ja paketteja hakukoneoptimointiin. Kertaluontoisia maksuja, toistuvia kuukausitilauksia ja jatkuvia hakukoneoptimointikampanjoita.

SEO-ohjelmat

Optimoinnin työkalut

Erilaisia SEO-työkaluja käytetään kehittyneiden teknisten ratkaisujen tarjoamiseen. Nämä työkalut auttavat varmistamaan, että verkkosivustoa optimoidaan oikeaan suuntaan kampanjan toteuttamiseksi. Verkkovastaavat käyttävät näitä työkaluja määrittääkseen verkkosivustonsa jokaisen URL-osoitteen tarkan sivujärjestyksen. Nämä työkalut auttavat määrittämään avainsanat ja mitkä sivuston sivut on rikastettava hakijoiden laajalti käyttämillä avainsanoilla. Näiden työkalujen käyttö vähentää myös massiivisten manuaalisten optimointitöiden taakkaa.

On olemassa paljon erilaisia SEO-työkaluja ja kukin niistä voi suorittaa erilaisia asioita. Jotkut voivat mitata ja tutkia linkkejä, kun taas toiset mittaavat sivujen sijainteja hakukoneiden haussa. Jotkut jopa tarkistavat onko sivustossasi rikkoontuneita linkkejä. Toiset voivat auttaa sinua optimoimaan sivuja. Voit myös käyttää niitä avainsanatutkimukseen ja niin edelleen.

WordPress Theme built by Shufflehound. © Speciaali Design 2019 | Rekisteriseloste