Hakukoneoptimointi parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakutuloksissa.
LAATUTAKUU
Asiantuntemus on tärkeää hakukoneoptimoinnissa. Tästä syystä voimme tarjota työllemme laatutakuun jonka voit tarkistaa alla olevasta linkistä. Autamme hakukoneita löytämään verkkosivustonne kaikilla päätelaitteilla. Parannamme tilaajan verkkosivuston kokonaisvaltaisesti - tavoitteena on nostaa tilaajan sivusto hakutulosten kärkeen.
Hakukoneoptimointi on suositeltavaa jokaiselle sivustolle! Anna meidän auttaa ->
Hakukoneoptimointia askel askeleelta
Haluatko oppia hakukoneoptimoinnista? Tällä sivulla tarkastelemme tarkasti eri tekniikoita joiden avulla voit päättää vaarantaako nykyisin käyttämäsi menetelmä yrityksesi verkkosivuston. Sitten tarkastelemme parhaita tekniikoita jotka mielestämme vaikuttavat myönteisesti sivustosi sijoitukseen hakutuloksissa vaarantamatta sivustoasi.
Nettinäkyvyyden parantaminen
Mitä on hakukoneoptimointi?
Mitä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan?
Hakukoneoptimointi (eng. SEO = Search Engine Optimization). Se kuvaa muun muassa verkkosivustojen sijoituksen logiikkaa, kun suoritat haun tietyllä hakukoneella. Lyhyesti sanottuna hakukoneoptimointi voidaan määritellä digitaaliseksi markkinointistrategiaksi joka auttaa lisäämään verkkosivustoosi suuntautuvan liikenteen määrää ja laatua.
SEO:n optimointiosa sisältää joukon vaiheita joita voit tehdä nostaaksesi sivustosi sijaintia hakukoneissa korkeammalle ja saada siten ilmaista orgaanista liikennettä. Huomaa, että puhutaan vaiheista. Tämä tarkoittaa, että niin kauan kuin teet jokaisen vaiheen ja olet kärsivällinen - saavutat taatusti hyviä tuloksia.
Vaikka se saattaa tuntua aluksi tylsältä ja hitaalta, optimointi on todella tehokasta ja suositeltavaa toteuttaa.
Miten hakukoneoptimointi toimii?
Kun käyttäjä etsii termiä hakukoneessa, hänen löytämänsä tulokset ovat joukko verkkosivustoja jotka liittyvät kyselyyn ja verkkosivustoihin joilla on vahva ja luotettava verkkotunnus.
Esimerkiksi, kun etsit hakusanalla "mainostoimisto" huipputulokset ovat ne jotka käyttävät parhaita SEO-käytäntöjä hakukoneiden silmissä. Tämä johtuu lähinnä siitä, että hakukoneet käyttävät kehittyneitä indeksoijia, jotka keräävät tiedot jokaiselle verkkosivustolle ja keräävät jokaisen sisällön jonka ne voivat löytää internetistä.
Se luo indeksin jokaiselle verkkosivustolle jota verrataan algoritmiin jonka hakukoneet ovat rakentaneet parhaan käytännön mukaisesti.
Lataa & lue Googlen ilmainen SEO opas alta:
Onko olemassa muita vaihtoehtoja hakukoneoptimoinnille?
Ottaen huomioon, että SEO:n pääasiallisena tarkoituksena on ohjata liikennettä sivustoosi - saat myös lisää liikennettä mainosten avulla (kuten Google Ads, Facebook, Instagram- ja Linkedin -mainokset).
Optimoi verkkosivustosi
Hakukoneoptimoinnin hyödyt
Yleensä internetin käyttäjät klikkaavat vain hakukoneiden ensimmäisiä hakutuloksia. TOP 3 orgaanisista hakutuloksista kerää yhteensä 61% kaikista klikkauksista. Joten jos sivusto on listattu hakukoneen tulosten ensimmäiselle sivulle, se saa luonnollisestikin enemmän klikkauksia ja liikennettä.
SEO auttaa varmistamaan, että verkkosivusto on helposti hakukoneiden saatavilla ja parantaa hakukoneiden mahdollisuuksia löytää sivustosi.
Parempi näkyvyys hakutuloksissa merkitsee enemmän tulevia orgaanisia vierailijoita. Tämä johtaa entisestään paljon korkeampiin sijoituksiin.
Paras tapa ymmärtää hakukoneoptimointia nykyään on pilkkoa sen merkitys. Tätä se siis on:
SEO:n ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää kaikille markkinointitoiminnoillesi, koska tällä tavalla voit ohjata liikennettä sivustoosi ja luoda tuloksia ja konversioita. Sinun ei tarvitse vain kirjoittaa pelkästään hakukoneiden haluamaa sisältöä, vaan myös sisältöä joka kiinnostaa yleisöä.
Parhaiden käytäntöjen tunteminen sisällön ja sivuston optimoimiseksi on tärkeää, jos aiot kilpailla liikenteestä. Asiantuntijat jotka osaavat optimoida sivustoja oikein ovat erittäin haluttuja, koska heidän tuottama hyöty on suurta.
Optimoinnin suoma hyöty on varsin hämmästyttävää. SEO kehittyy jatkuvasti ja se edellyttää jatkuvaa opiskelua algoritmien muutoksista, testausta ja paljon muuta.
Mitkä tekijät vaikuttavat hakukoneoptimointiin?
Kun haluat oppia lisää ja janoat todellisia sijoitustekniikoita joilla parannetaan verkkosivustosi sijoitusta - on olemassa joukko sisäisiä ja ulkopuolisia tekijöitä joita Google ja muut hakukoneet suosivat hakusijoituksissaan. Vaikka kaiken kaikkiaan on olemassa yli 200 tekijää jotka vaikuttavat sivustosi sijoitukseen niin hyvä uutinen on se, että kuka tahansa voi parantaa verkkosivustoa yksinkertaisesti keskittymällä tärkeimpiin tekijöihin.
Tehokkuus & Näkyvyys
Hakukoneiden hakutulokset
Hakukoneiden hakutulosten merkitys ihmisten käyttäytymiseen tiedon haun yhteydessä.
- Orgaaniset hakutulokset saavat n. 90% klikkauksista.
- Maksetut mainokset (PPC) saavat n. 10% klikkauksista.
- Tutkimusten mukaan n. 95% nettiliikenteestä jakaantuu hakutulosten ensimmäisen sivun kesken. Vain 5% jatkaa toiselle sivulle.
Hakukoneoptimointi on tyypillisesti joukko parhaita käytäntöjä joita sisällöntuottajat ja ylläpitäjät noudattavat saavuttaakseen korkeamman sijoituksen hakutuloksissa. Tällä sivulla selitämme eri sijoitustekijät perusteellisemmin ja tarjoamme myös vinkkejä ja neuvoja niiden toteuttamiseen.
Edistä yrityksesi löydettävyyttä
Olemme Google Street View serfitioitu toimija
Googlen sertifioimana toimijana meillä on ainutlaatuinen asema auttaa kaiken kokoisia yrityksiä kaikkialla Suomessa houkuttelemaan lisää asiakkaita lisäämällä yrityksesi Googlen My Business karttahakemistoon.
Hakutilastot
Orgaanisten klikkausten tilasto 2019:
1. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 32.5%
2. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 17.6%
3. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 11.4%
4. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 8.1%
5. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 6.1%
6. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 4.4%
7. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 3.5%
8. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 3.1%
9. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 2.6%
10. Sija hakutuloksissa -> klikkausprosentti 2.4%
Miksi sivustosi kannattaa hakukoneoptimoida?
Koska sen avulla yrityksillä on mahdollisuus saada näkyvyyttä internetissä ja mahdolliset asiakkaasi löytävät sivustosi. Esimerkiksi, kun haet sanalla "hakukoneoptimointitoimisto", etkö valitsisi toimistoa, joka näkyy Googlessa?
Tämä on hakukoneoptimoinnin ansiota. Se tuottaa sinulle liidejä joille voit myöhemmin kohdistaa mainoksia tai jopa myydä tuotteita ja palveluita.
Miten voit oppia hakukoneoptimointia?
Voit joko opetella itse optimoimaan verkkosivusi tai ostaa sen asiantuntijoilta. Mitä enemmän aikaa pystyt opetteluun käyttämään, sitä paremmat tulokset sinun pitäisi saavuttaa.
Kuitenkin, kuten kaikki muukin opettelu, SEO vaatii aikaa, joten ole kärsivällinen ja älä lannistu. Vaativilla hakusanoilla kilpailu on niin kovaa, että kestää vuosia saavuttaa eturin paikat hakusijoituksissa.
Tärkeintä on ymmärtää, että SEO ei ole kertaluonteinen työ. Se on jatkuva prosessi, jonka eteen pitää tehdä säännöllisesti työtä. Se voi viedä aikaa, mutta jos olet valmis oppimaan se maksaa varmasti itsensä takaisin pitkällä aikavälillä.
Orgaanisen liikenteen hankkiminen on vain ensimmäinen askel onnistuneen liiketoiminnan rakentamisessa. Voit myös saada paljon liikennettä sosiaalisen median avulla ja rakentamalla uskollisen fani-alustan joka ostaa jatkuvasti ja suosittelee yritystäsi ystävilleen.
Hakukoneoptimointi auttaa asiakkaitasi löytämään verkkosivustosi. Jos tarvitset asiantuntijoiden apua olemme käytettävissänne.
Hakukonemarkkinointia yhdessä hakukoneoptimointien kanssa
Molemmilla on hyvät puolensa. Toisaalta optimoiminen on parempi vaihtoehto kuin PPC (= Pay Per Click), koska sinun ei tarvitse käyttää rahaa mainoksiin saadaksesi liikennettä sivustoosi.
PPC:n avulla liikenne lakkaa heti, kun lopetat mainosten maksamisen. Optimoinnilla on paljon pidempi vaikutus. Hakukonemarkkinoinnin etuna on se, että jos sinulla on hyvin toimiva myyntisivu - voit helposti kasvattaa myyntiä ensimmäisestä päivästä lähtien ilman, että odotat kaikkien SEO-ponnistelujen käynnistämistä kuukausia myöhemmin.
SEO-palvelu
Hakukoneoptimointipalvelut
Olemme serfitioitu palveluntarjoaja
Palveluntarjoaja käyttää hakukoneoptimointia lisätäkseen verkkosivujen liikennettä varmistamalla aikaisempaa korkeamman sijoituksen hakutuloksissa. Tyypillisesti yritykset palkkaavat palveluntarjoajan parantamaan orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa, jotta he saavat suurempaa näkyvyyttä ja enemmän liikennettä verkkosivustolle.
Palveluntarjoajat käyttävät erityisiä tekniikoita varmistaakseen, että verkkosivusto on helposti hakukoneiden saatavilla ja parantaa sivuston löydettävyyttä sekä sijoitusta hakukoneissa. Useimmat palveluntarjoajat tarjoavat laajan valikoiman vaihtoehtoja ja paketteja hakukoneoptimointiin. Kertaluontoisia maksuja, toistuvia kuukausitilauksia ja jatkuvia hakukoneoptimointikampanjoita.
SEO-ohjelmat
Optimoinnin työkalut
Erilaisia SEO-työkaluja käytetään kehittyneiden teknisten ratkaisujen tarjoamiseen. Nämä työkalut auttavat varmistamaan, että verkkosivustoa optimoidaan oikeaan suuntaan kampanjan toteuttamiseksi. Verkkovastaavat käyttävät näitä työkaluja määrittääkseen verkkosivustonsa jokaisen URL-osoitteen tarkan sivujärjestyksen. Nämä työkalut auttavat määrittämään avainsanat ja mitkä sivuston sivut on rikastettava hakijoiden laajalti käyttämillä avainsanoilla. Näiden työkalujen käyttö vähentää myös massiivisten manuaalisten optimointitöiden taakkaa.
On olemassa paljon erilaisia SEO-työkaluja ja kukin niistä voi suorittaa erilaisia asioita. Jotkut voivat mitata ja tutkia linkkejä, kun taas toiset mittaavat sivujen sijainteja hakukoneiden haussa. Jotkut jopa tarkistavat onko sivustossasi rikkoontuneita linkkejä. Toiset voivat auttaa sinua optimoimaan sivuja. Voit myös käyttää niitä avainsanatutkimuksissa ja niin edelleen.